Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

torsdag, januar 18, 2007

Årets dikt

Och jag sade sweethearts jag sade rosor
jag sade sweethearts och jag sade rosorna
det är så ljust här inne det måste vara rosorna –
o, så mycket ljus och jag sade ljuvligt och
älskling dina ögon är rosor och jag sade din
mun är … en ros o, låt mig får kyssa den igen
och jag sade du är en flicka och jag är en ros
och jag sade du är en ros och jag är en flicka och
jag sade flicka flicka flicka det kan inte bli
för mycket rosor inte sant älskling det sade
jag eller hur och sedan sade jag härligt och
underbart och ljuvligt jag sade det är så ljust
här inne det måste vara alla rosorna – men
älskling ta in mer rosor och sedan sade jag
flicka flicka flicka det kan inte blir för mycket
rosor och sedan sade jag kyssar –

Eva-Stina Byggmäster fra Älvdrottningen

Ingen kommentarer: