Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, august 26, 2009

Å skrive er å lese

Har du ikke tid til å lese, har du ikke tid til å skrive. Sier Stephen King i boka On writing.

Nathalie Goldberg sier at hvis du skriver uten å lese andre forfattere skriver du i et vakuum. Det sier hun i boka Wild mind.

Jeg tror at denne bloggen kommer til å handle mer om skriving og lesing en stund framover.

Så er du eventuelt advart. Skjønt jeg vet jo ikke helt. Kanskje vil jeg skrive om noe helt annet. Noe privat. Noe hverdagslig.

Skyen er en ulv som sluker sola. (Twitter-poesi.)

Eller:
Skyen er en ulv, sluker sola.
Eller:
Skyen er en ulv. Sluker sola.

3 kommentarer:

Aina Basso sa...

Eller:
Sola er ein ulv, sluker skya
:)

Skriv om skriving og lesing, du! Eg gler meg.

heklehatt leser sa...

Ja, dette vil jeg også lese om!

Fjordfitte sa...

Jeg også!